Фото: Inbusiness
Жасыратыны жоқ, қаржы технологиялары инновациялық технологияларды қолдануда алғашқы болып табылады. Жасанды интеллект көптеген салаларға жат нәрсе болса да, қаржы технологияларындағы ЖИ нарығы орташа жылдық өсу қарқынымен 23,17%-ға өседі деп күтілуде (CAGR).
Сондай-ақ, COVID-19 пандемиясының қаржы технологияларына және оның мобильді қосымшаларды белсенді қолданатын клиенттеріне қатты әсер еткенін ұмытпайық. Бұл компаниялар үшін пайдаланушылар туралы маңызды ақпарат алуға, олардың тәжірибесін жақсартуға және нәтижесінде нарықтағы орнын нығайтуға тамаша мүмкіндік.
Бірақ тек ірі кәсіпорындар жасанды интеллект пен машиналық оқыту (ML) шешімдерін ұсына алады деген стереотип әлі де орын алып отыр. SunFinance Group өңірлік басқарушысы Виталий Нижегородцевпен бірге біз аңыздарды жоюға және қаржы технологияларындағы жасанды интеллектті анықтау түсуге тырысамыз.
ЖИ қаржы технологияларына қалай әсер етеді: нарық үрдістері
Кембридж баламалы қаржы орталығы жүргізген зерттеуге сәйкес, қаржы технологиясы компанияларының 90%-ы ЖИ-ді белгілі бір түрде қолданып бастады. Жасанды интеллект дәл қазір шешуші рөл атқарады және көп ұзамай бұл рөл одан да маңызды болады. Ұзақ уақыт бойы ғылыми фантастика тақырыбы болған технология қазір бизнестің қажеттіліктерін қанағаттандыру үшін жұмыс құралына айналды.
Виталий Нижегородцевтің айтуынша, барлық қаржы компанияларының, соның ішінде қаржы технологияларының әлсіз жері нормативтік-құқықтық реттеу болып табылады. Қаржылық қызметтерді жеткізушілер ережелерді ескере отырып әрекет етуі керек — тек қолданыстағы ғана емес, сонымен бірге болашақтағы өзгерістерді де ескере отырып.
«Қазір ЖИ жаңа нәрсе сияқты көрінуі мүмкін, бірақ бұл ұзаққа созылмайды. Жақында ЖИ негізіндегі қаржы технологиялары әдеттегі тәжірибеге айналады, сондықтан сәттіліктің кілті-ЖИ-ді белсенді енгізу. Қазір одан көп пайда табатын компаниялар жақын арада одан да көбірек пайда көреді», - дейді Виталий Нижегородцев.
Қаржы технологияларындағы ЖИ: сала үшін негізгі артықшылықтар
Енді қаржы-технологиялық компаниялардың жасанды интеллектті таңдауының себептерін қарастырайық.
Пайдаланушылардың әлдеқайда жоғары деңгейде тартылуы. Жасанды интеллектке негізделген шешімдер пайдаланушының әрекеттерін бақылайды, олардың сұрақтарына тез жауап береді (чат-боттар) немесе клиенттің қалауы мен мінез-құлқы туралы талдама жинайды. Компанияның бірде-бір менеджері сіздің клиенттеріңізді қуатты жасанды интеллект қозғалтқышынан жақсы білмейді. Адамдардың не қалайтынын біле отырып, Сіздің бизнесіңіз әрқашан бәсекелестікке төтеп береді.
Оңтайландырылған жұмыс жүктемесі. Жасанды интеллектке негізделген шешімдер қаржы технологиялары қызметкерлеріне әдеттегі сұрақтарға жауап беру, клиенттерді жіктеу және транзакцияларды бақылау сияқты күнделікті тапсырмаларды орындауға көмектеседі. Технология жүйенің ең кішкентай өзгерістерін басқарып, оларға жауап бере алатын болса, ал сіз шығармашылық тапсырмалар үшін адам ақылының күшін қолдана аласыз.
Пайдаланушыларды қолдау құнының төмендеуі. Қаржы технологияларындағы ЖИ және машиналық оқыту тәулік бойы және демалыссыз адамдардың сұрақтарына жауап беру үшін қол жетімді. Уақыт өте келе олар әдеттегі үлгілер мен сұраныстарды үйрену арқылы ақылды бола бастайды. Бұл адам қателігінің қаупін жояды және ұзақ мерзімді перспективада пайдаланушыларды қолдау шығындарын үнемдейді.
Қауіпсіз төлемдер. Fintech және ЖИ бірлесіп адамдарға көрінбейтін көптеген қауіпсіздік кемшіліктерін жойып, төлемдердің тұрақты мониторингін және пайдаланушыларды тексеруді қамтамасыз етеді. Жасанды интеллект қорғаныс тосқауылына ұқсайды, оны ешкім көрмейді, бірақ ол әрқашан қасыңызда.
Деректер негізінде шешім қабылдау. Әрбір шешім тиісті деректерге негізделуі керек екендігі ешкімге құпия емес. ЖИ сізге көмектесу үшін әр мәселеге мұқият қарайды: құжаттаманы жинайды, есептер шығарады және болжам жасайды. Сіз тиімді бизнес-стратегияларды құрудың қуатты құралын аласыз.
Шағын нәрселерге назар аудару. ЖИ арқасында сіз әрқашан ұйымыңызда не болып жатқанын білесіз. Менеджерлер ұмыта алатын нәрсе ешқашан техникалық құралдардың назарынан тыс қалмайды-бұл ереже деректерді басқарудың кез-келген міндетіне қолданылады.
Қаржы технологияларында ЖИ қалай қолданылады?
Виталий Нижегородцевтің айтуынша, қаржы технологиялары үшін жасанды интеллекттің артықшылықтары керемет көрінетініне қарамастан, сізге қосымша түсіндірулер қажет болуы мүмкін. ЖИ және ML қалай жұмыс істейді және оларды қаржы технологияларында қолданудың қандай нұсқалары бар.
Чат-боттар цифрлық қаржылық кеңесшілер ретінде
Ия, біз бұл тұрғыда адамдарды айтып жатқан жоқпыз. Чатботтар-бұл көптеген салаларда ЖИ-ді қолданудың өте танымал нұсқасы және оларды қаржы технологияларындағы пайдаланушы кеңесшісі ретінде іске асыруға болады.
Бұл пайдалану нұсқасының өзегі-машиналық оқытудың бір саласы-табиғи тілдерді өңдеу (NLP). Бұл технологияға табиғи (адам) тілді жақсы түсінуге және талдауға мүмкіндік береді. Бұл функция пайдаланушыларға қаржылық қызметтер, жоспарлар, шығындар мен несиелер туралы чат-ботпен «кеңес алуға» мүмкіндік береді.
Несие тарихын бағалау
Қаржы технологияларында машиналық оқытуды қолданудың тағы бір тәсілі — несие тарихын бағалауға мүмкіндік беру. Егер сіз барлық қажетті ақпаратты құжатталған көздерден жинай алсаңыз онда жақсы, бірақ оны жасай алмасаңыз ше? Көбінесе адамдарда алдыңғы несие тарихы жоқ, сондықтан банктер бұл мәселені шешудің алдыңғы қатарлы құралдарын үйренуге мәжбүр болады.
Оған жақындаудың ең жақсы тәсілі-NLP және мәтінді іздеу (маңызды мазмұнды анықтау үшін құрылымданбаған деректерді құрылымдық деректерге айналдыру әдісі). Бұл құралдар жиынтығы клиенттің цифрлық ізінен деректерді шығарады (мысалы, әлеуметтік желілердегі көрсетілімдер тарихы немесе желілерді пайдалануы) және адамның қатысуынсыз несие тарихын жасайды.
Тәуекелді бағалауды бейіндеу
Клиенттерді тәуекелдерді бағалау негізінде жіктеу менеджердің күнделікті жұмысының маңызды бөлігі болып табылады. Бұдан былай бұл тапсырманы ЖИ алгоритмдеріне беруге болады. Жасанды нейрондық желілерді қолдана отырып, әзірлеушілер технологияны пайдаланушының тарихи деректерінде үйрете алады, содан кейін оның профилін төмен деңгейден жоғары тәуекелге жіктей алады.
Сонымен қатар, технологиялар клиенттерге тәуекелдерді бағалау негізінде қызмет көрсету бойынша ұсыныстар бере алады.
Регтех
Бұл жаңалық жақында пайда болды (2008 жылы), алайда жеке тауашаға айналды. Қазір RegTech-ті әртүрлі салалардағы компаниялар қолданатынына қарамастан, ол қаржы секторында пайда болды.
RegTech (Regulatory Technology) — бұл жасанды интеллект алгоритмдерінің көмегімен нормативтік талаптардың сақталуын басқару тәсілі. Бұл клиентті сәйкестендіру, транзакцияларды бақылау, нормативтік талдау және есеп беруді қамтитын күрделі термин.
Бұл шешім бір уақытта қаржы технологияларының екі негізгі қажеттілігін қамтиды: ережелерді сақтау және алаяқтықты анықтау. Технология күндіз-түні жұмыс істейтіндіктен, олар әр бизнес пен оның клиенттері үшін ең қауіпсіз орта жасай алады.
Қорытынды
Виталий Нижегородцевтің айтуынша, қазіргі уақытта ақпарат құнды іскерлік актив болып табылады. Сіз компанияңыз туралы неғұрлым көп білсеңіз, оның болашағын болжай аласыз.
Fintech басшылары ЖИ-ны ұзақ мерзімді перспективада ең тиімді технология деп санайды.
Қаржы технологиялары үшін жасанды интеллект пен машиналық оқытудың артықшылықтары жұмыс процесін ішкі оңтайландыруды да, клиенттермен сыртқы байланысты да қамтиды.
Қаржы технологияларында ЖИ қолданудың ең танымал нұсқалары-клиенттерді тексеру, нормативтік талаптарды сақтау және үрдістерді болжау.
Қандай болмасын, сіз ЖИ-ді сәтті біріктіру үшін жоғары сапалы деректерге назар аударуыңыз керек.
Просмотров материала: 1 021