Қаржы технологиялары - бұл «қаржы» және «технология» сөздерінің тіркесімі. Бұл әр түрлі нәрсені білдіруі мүмкін жалпы термин болса да, кең мағынада ол дәстүрлі қаржылық функцияларды оңтайландыру үшін жаңа технологиялық пайдалану жағдайлары жасалынған және енгізілген саланың эволюциясын сипаттайды.
Қаржы технологиялары секторы жаңа норма тұрғысынан түбегейлі өзгерістерге ұшырауда. Биылғы жылы қаржы технологиялары нарығының құны 309,98 миллиард АҚШ долларына жетеді деп күтілуде, бұл оның 2018 жылғы құнынан екі есе көп. tech.eu ақпараты бойынша осы жылдың алғашқы екі айында ғана инвесторлар қаржы технологиялары фирмаларына 5,7 млрд еуро салды, бұл 2021 жылдың қаңтар және ақпан айларында салынған 2,7 млрд еуродан әлдеқайда артық.
Көпшілік әдетте қаржы технологияларын блокчейн және алгоритмдік сауда сияқты жаңа тұжырымдамалармен байланыстырады, бірақ бұл термин әлдеқайда «іш пыстырарлық» қосымшалардың кең спектріне қолданылады. Бұған күнделікті қаржылық операциялар, сақтандыру, несиелеу және бэк-офистің басқа да басқару тәуекелдері кіреді.
Қаржы технологияларын түсіну
SunFinance Group өңірлік менеджері Виталий Нижегородцевтің айтуынша, көптеген адамдар қаржы технологияларын салыстырмалы түрде жақында дамыған деп санайды, бұл аса дұрыс емес. Соңғы онжылдықта ол өте тез дамып келе жатқанына қарамастан, бұл негізінен қазіргі уақытта қаржы секторында қолданылатын технологиялық жетістіктермен байланысты.
Қаржы мекемелері қызмет көрсетуді оңтайландыруға және 1960 жылдары алғашқы банкоматтың пайда болуын қоса алғанда, ондаған жылдар бойы технологиялар арқылы шығындарды азайтуға тырысты. Банкоматтарға дейінгі несие карталары да қолма-қол ақшамен және чектермен салыстырғанда төлемдер саласындағы революциялық технологиялық жетістік болды.
«Қаржы технологиялары бизнес-модельдерінің негізіндегі технологиялар айтарлықтай ерекшеленеді. Оларға блокчейн технологиясы, жасанды интеллект (ЖИ), машиналық оқыту және роботты өңдеуді автоматтандыру (RPA) сияқты басқа да үлкен деректер функциялары кіреді. Пайдаланудың әр жағдайы ерекше, бірақ негізгі мәселе реттеудің жоғары деңгейіне байланысты тарихи тұрғыдан жоғары қорғалған мәртебеге ие болған қаржылық қызметтер секторын бөлу бойынша ұжымдық күш болып табылады», - дейді Виталий Нижегородцев.
Қаржы технологиялары дәстүрлі қаржылық қызмет көрсететін компанияларға қалай әсер етеді?
Дәстүрлі қаржылық қызмет жеткізушілері үш негізгі функцияны орындайды:
Олар ақшаны, соның ішінде депозиттер мен түрлі инвестициялық өнімдерді сақтайды.
Олар ақшаны қарызға береді, соның ішінде кепілдендірілген несиелер (мысалы, ипотекалық несиелер) және қамтамасыз етілмеген несиелер (мысалы, студенттік несие желілері).
Олар SWIFT (дүниежүзілік банкаралық қаржылық телекоммуникациялар қоғамы) сияқты жаһандық желілерді қолдана отырып, қарапайым күнделікті төлемдерден халықаралық ақша аударымдарына дейін ақша аударады.
«Қаржылық қызметтерді ұсынатын дәстүрлі фирмалардың ақшасын несиелеу компонентін қаржы технологиялары компаниялары да бұзады. Оларға «қазір сатып ал — кейін төле» (BNPL), бір дәрежелі несие беру платформалары (P2P) және көптеген жылдам және жоғары автоматтандырылған андеррайтинг бағдарламалары (жасанды интеллект және RPA негізіндегі алгоритмдерді қолдана отырып) сияқты жаңа өнімдер мен қызметтер кіреді. Жедел несиелік шешімдер және тұтынушылар үшін де, бизнес үшін де қаржыландыру, қаржылық қызмет көрсететін дәстүрлі фирмадан қарыз алуға байланысты үйкелісті жою, – дейді Виталий Нижегородцев.
Сонымен, ақшаны сақтау бойынша қаржылық қызметтер индустриясының дәстүрлі функциясы қаржы технологиялары революциясынан да сақтандырылмаған. Оларға жарғылары бар және әртүрлі юрисдикциялардағы барлық қажетті нормативтік кедергілерді жеңетін толық виртуалды қаржы ұйымдары кіреді.
Инвестициялық бизнес ерекше өзгерістерге ұшырады, сауданы демократияландыру брокерлік индустрияны біз білетін түрде жойып жіберді. Бұрын олар өте тиімді және ақылы бизнес болған, бірақ интернеттегі жеңілдік брокерлері көптеген фирмаларды бәсекеге қабілетті болу үшін комиссияларынан толығымен бас тартуға мәжбүр етті.
Ағымдағы онжылдықта дамитын Fintech үрдістері
Адамдар интернет-банкингті немесе телефон банкингін қолдана бастаған кезде, олар әлемнің қаржы технологиялары дәуіріне тез енетінін білмеді! Виталий Нижегородцевтің айтуынша, қаржының технологиялармен үйлесуі керемет әсер қалдырды, бұл қаржылық қызметтерді тиімді және барлығына қол жетімді етеді. Бүгінгі таңда адамдар заттарды сатып ала алады, төлем жасай алады, несие алуға өтініш бере алады, краудфандинг жасай алады, ақша салады және алады, қызметтерді қолдана алады; барлығы үйден шықпай-ақ сандық түрде. ЖИ және машиналық оқыту банктер мен басқа қаржы институттарына клиенттердің несиелік қабілетін анықтауға және қаржылық шешімдер қабылдауға көмектеседі. Мұның бәрі әдемі болып көрінуі мүмкін; дегенмен, қаржылық технологиялар секторы әлі де енді дамып жатыр. Төменде біз үнемі болып тұратын қаржы технологияларындағы инновацияларды қарастырамыз.
Тек цифрлық ұйымдардың пайда болуы
Қазіргі уақытта көптеген қаржы ұйымдары өз қызметтерін ұсыну үшін цифрлық технологияларды қолданады. Шот ашу, төлем шлюздері, несие алуға өтініш, KYC бейнелері және т.б. олар қазірдің өзінде цифрлық түрде ұсынылады; дегенмен, олардың физикалық қатысуы әлі де орын алып отыр. Қаржы технологиялары оны өзгертуге дайын. Келесі онжылдықта біз физикалық қатысусыз ұйымдардың пайда болуын көреміз. Олар өздерінің барлық қызметтерін цифрлық технологиялардың көмегімен ұсынатын болады.
Дауыстық технологиялар, жасанды интеллект және машиналық оқыту
AI және ML рөлі маңызды бола бастайды. Деректерді талдау, тұтынушыларды қолдау, үрдістерді талдау, несие қабілеттілігін анықтау немесе кез-келген нәрсе болсын, AI және ML барлық жерде қолданыла алады. Дауыстық технологиялар Интернеттегі қаржы технологиялары қызметтерін іздеуде, тексеруде және сұрауда да маңызды рөл атқарады.
Қаржы технологиялары үшін B2B/B2C шешімдері
«Біз пайдаланатын B2B өнімдерінің көпшілігі бір компанияның деректері екіншісіне берілген кезде мәліметтер өнімі болып табылады. Несие беру саласында, мысалы, несиелерді жариялау және оларды қайта сату. B2B-дің үлкен қаржылық үрдісі бұл деректерді талдауды қамтамасыз ететін өнімдерді әзірлеу деп айта аламын. B2C - ге келетін болсақ, бұл халық үшін банктік қызметтерді цифрландыру, мобильді банкинг және клиенттердің тәжірибесін жақсарту үшін гибридті қызметтер. B2C үшін үлкен қаржылық үрдіс клиенттермен өзара әрекеттесуге арналған әртүрлі өнімдерді, бейімделу өнімдерін және KYC қызметтерін дамыту болып табылады», - деп қорытындылады SunFinance Group өңірлік менеджері Виталий Нижегородцев.
Просмотров материала: 878