27 июля 2024 г.

Дежурный по стране

В экономике вообще-то есть только два предложения...
Азамат Джолдасбеков, президент АО «Казахстанская фондовая биржа»

Мы в соц сетях:



«Бір км жолға екі млн доллар жұмсалады»: сапасыз жол салған әкімдер енді қалай жазаланады

«Бір км жолға екі млн доллар жұмсалады»: сапасыз жол салған әкімдер енді қалай жазаланады

Фотоколлаж: Azattyq Rýhy / Әбілқасым Есентаев
Таяуда Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрі Қайырбек Өскенбаев жол сапасына қатысты әкімдердің рейтингі жасалатынын мәлімдеген болатын. Azattyq Rýhy тілшісі млрд-тап ақша бөлінсе де, ойдым-ойдым жолдарды жөндеуге асықпайтын әкімдерге жаңа талап бойынша енді қандай шара қолданатынын анықтады.

ТҰРҒЫНДАР МЕН БЛОГЕРЛЕР БАҒА БЕРЕДІ

Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрлігінің Автомобиль жолдары комитеті төрағасының орынбасары Жамбыл Бақтиярдың айтуынша, жол сапасы бойынша облыс әкімдерінің рейтингін анықтайтын әзірлеме дайындалып жатыр.

«Бірінші кезекте, облыстағы жолдың тегістігі, сапасы тексеріледі. Жақсы жол 60 балға дейін бағаланады. Екіншіден, жергілікті тұрғындар арасында жолдың сапасына қатысты сауалнама жүргізіледі. Халықтың пікіріне де балл қойылады. Бұған қоса, жолда жүрген техникалық қадағалу қызметі, инженерлер жұмысты қаншалықты дұрыс қадағалағаны туралы тексеріс жүргізіледі. Жолдың сапасын қадағалайтын «Жол активтерінің ұлттық сапа орталығы» да өз қорытындысын көрсетіп, бағасын береді. Бізде салынған жолға кепілдік мерзімі белгіленген. Сол бойынша 5 жылда қайта жаңарту жұмыстары жүргізіледі. Күрделі жөндеу де 5 жылда, орташа жөндеу 2 жылдан аса уақытты қамтиды. Аталған жөндеу жұмысынан кейін ақаулар пайда болатын болса, оған да балл қойылады», - дейді Жамбыл Бақтияр.

Оның сөзінше, рейтингке осы аталған критерилердің барлығы кіреді. Рейтингтің қорытындысын шығару кезінде министрлік Ұлттық сапа орталығы мен жергілікті халықтың пікірін тіпті, блогерлердің де бағасын назарға алмақ.

САПАСЫЗ ЖОЛ САЛҒАНДАРҒА ҚАНДАЙ ШАРА ҚОЛДАНЫЛАДЫ?

Автомобиль жолдары комитеті төрағасы орынбасарының айтуынша, рейтинг жасау кезіндегі барлық этаптан төмен балл жинаған өңір басшысына қандай шара қолдынылатыны қазіргі уақытта қызу талқыланып жатыр.

«Төмен нәтиже көрсеткен облыс басшылығын және атқарған жұмысын БАҚ-та жариялау қарастырылады. Бұған қоса Үкімет жергілікті атқарушы органға қатысты шара қолдану мәселесін ойластырып жатыр. Мысалы сапасыз жол үшін әкім орынбасары жұмыстан кетуі мүмкін. Оның ішінде облыс я болмаса аудан, ауыл әкімдерінің орынбасарлары жауапқа тартылуы ықтимал. Біз негізгі тапсырманы облысқа береміз», - дейді Ж. Бақтияр.

Бұл ретте, шенеуніктерге ғана емес жол салған мердігер компанияға да шара қолданылады. Ақау пайда болған жерді мердігер компания өз қаражатына қайта салуына тура келеді. Бұл әрине компанияның шығынын арттырады, «екі жұмыс» істеуіне тура келеді.

«Оның үстіне сапасыз жұмыс істеген мердігерге инженерлік қадағалау арқылы қосымша тағы айыппұл салады. Жобалық шешімде қателік болған жағдайда жобалаушы ұйымдар да жазаланады. Салынған айыппұлмен қатар, мердігердің лицензиясы 3 жылға жарамсыз болады. Егер компания екінші рет дұрыс жұмыс жүргізбегені анықталса, лицензиядан біржола айырылуы мүмкін. Жазалау жағынан кем болып жатқан жоқпыз», - дейді Автомобиль жолдары комитеті төрағасы орынбасары.

Осы аталған тексерістің барлығы дерлік ашық болуы және жемқорлық болмас үшін материалдар «Е-Құрылыс» порталында жарияланады. Онда жолдағы барлық төлемдерді, жол құрылысының нәтижесін электронды форматқа көшіру жоспарланып отыр. Бұған қоса, мердігер компания жолды салып болған соң әкімдікке өткізетін кезде, қоғам белсенділері жолдың қалай салынғанын көзімен көріп, баға беруі тиіс. Бұл тапсырманы осы салаға жауапты министрлік «Қазавтожол» мекемесіне жүктеген.

«Жаңадан әкім болып келген басшы бірден жолды 100% толығымен қалпына келтіруі мүмкін емес. Сол үшін рейтинг жасаған кезде жалпы жасалған жұмыстарға акцент береміз. Ал қаражат жағына келетін болсақ, жол салуға ақша барлық облысқа бірдей бөлінеді», - дейді Ж. Бақтияр.

АЛДАҒЫ 3 ЖЫЛДА САПАСЫЗ ЖОЛДАР 5%-ДЫ ҒАНА ҚҰРАУЫ КЕРЕК

Айта кетерлігі Президенттің былтыр берген тапсырмасына сәйкес 2025 жылға дейін жергілікті жолдар 95 пайызға, ал республикалық жолдар 100 пайыз аяқталып, қолданысқа берілуі тиіс. Елімізде республика бойынша 71 мың жергілікті жол бар. Оның ішінде 25 мың жолға жөндеу жұмыстары жүргізілуі керек. Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрлігінің мәліметінше, қалған жергілікті жолдың құрылысына тиісті қаражат бөлінген. Ал жергілікті атқарушы органдар жұмысты бастады.

Былтырғы көрсеткіш бойынша облыстық және аудандық маңызы бар жолдарды салуға, қайта жаңартуға және жөндеуге 300,2 млрд теңге бөлінді. Оның ішінде республикалық маңыздағы жолға 159,7 млрд теңге қарастырылыпты.

Айта кетерлігі, қанша жылға созылған Нұр-Сұлтан – Алматы автожолы келер жылы толығымен аяқталады. Қазақстандағы ең ірі екі қаланы байланыстыратын жолға бас-аяғы 480 млрд теңге бөлінген. Оның 280 млрд-ы игерілді. Енді қалған уақытта игерілуі тиіс қаражат көлемі - 140 млрд теңге. Бұл жол 15 жылға қызмет көрсетуі тиіс деп жоспарланып отыр.



Жыл басындағы жол сапасына қатысты рейтингте жақсы және қанағаттанарлық жағдайдағы жолдардың үлесі 34%-дан аспайды. Көш соңында Атырау мен Ақтөбе облыстары тұр. Салаға жауапты министрліктің мәліметінше, аталған өңірлерге биылдан бастап қомақты қаражат бөлініп отыр.

ОРТАША ЕСЕППЕН 1 КМ ЖОЛҒА 2 МЛН ДОЛЛАР ЖҰМСАЛАДЫ

Қазақстан жолшылары қауымдастығының атқарушы директоры, Петр Давыденко Қазақстанда жол құрылысына бөлінетін қаражат жеткіліксіз екенін, салдарынан мердігер компаниялар сапасыз материал алуға мүжбүр екенін айтады.

«Әлемде болып жатқан қымбатшылықтың салқыны бізді де айналып өткен жоқ. Жолға қажетті құрылыс материалдарының бағасы айтарлықтай өсті. Осыдан 3 жыл бұрын қажетті материалдар бағасына қатысты жоспар болатын. Біздегі негізгі пробеманың бірі тапсырысты орындаушы алдымен жобаның құнын төмендетіп көрсетуге тырысады. Тендерді ұтқаннан кейін екі жылдан соң мердігерге қаражат бөлінеді. Ол кезде бастапқыдағы сома инфляцияға ұшырап, бөлінген қаражат түкке жетпей қалады», - дейді Қазақстан жолшылары қауымдастығының атқарушы директоры.

Белгілі болғандай, Қазақстанда орташа есеппен 1 км жолға 2 млн доллар жұмсалады екен. Бұл көрсеткіш Қытайда 8 млн доллар. Ұзақ жылға қалтқысыз қызмет ететін жол салынуы үшін Қазақстан да жол саласына бөлінген қаражат көлемін арттыруы керек, деп есептейді Қазақстан жолшылары қауымдастығы.

Қазақстандағы жолдар 10 тонна немесе 13 тонна салмаққа есептелген. Жол салған мердігер компаниялар салған жолға 5 жылға толықтай жарамды деп кепілдік беру керек.
Просмотров материала: 1 124

Поделиться материалом


10:04 230 миллиардов тенге возвращено государству в рамках дел... 105 610 Просмотров

20:03 Обращение жителей с. Маралды к Президенту РК К.-Ж. Токаеву... 0 Просмотров

12:16 Атырауда мыңнан астам асыл тұқымды еділбай қойы тірідей... 0 Просмотров

11:35 Бұдан былай Алматыда электрлі самокат тек 16 жастан бастап... 0 Просмотров

11:30 Қарағанды облысындағы жол апатынан сегіз адам көз жұмды... 0 Просмотров

11:17 Мұхамедиұлының Ұлттық музейдегі ұрлықтың жаңа эпизодына еш... 105 424 Просмотров

11:01 Биіктен құлап бара жатқан баланы қағып алған оқушыға үш... 105 307 Просмотров

10:47 Қарағандыда тұрғын үй ауласынан шала туылған бала табылды... 105 261 Просмотров

10:25 Ұлттық музей басшылығына қатысты қылмыстық істі... 105 338 Просмотров

18:37 Адвокат Бурхан Жансейтов задержан в Алматы... 7 258 Просмотров

17:38 Объемы производства сахара будут увеличены в семь раз —... 6 863 Просмотров

17:13 Тарифы на комуслуги изменятся в Казахстане... 6 900 Просмотров

16:54 Министр Аймағамбетов балалардың қауіпсіздігін қамтамасыз... 9 683 Просмотров

16:52 «Қолайлы мектеп». Ұлттық жоба арқылы 582 мектеп бой көтереді... 9 773 Просмотров

16:52 «Суперагенты»: серьезный человек Сека уже ждет вас на IVI... 16 897 Просмотров

16:48 Балабақшаларды лицензиялауды күшейтеміз - министр... 7 636 Просмотров

16:43 Смайылов президенттің үкімет жұмысына қатысты сынына пікір... 5 783 Просмотров

16:42 Хищение средств через платформу АrtSport расследует антикор... 5 673 Просмотров

16:39 Еліміздің басым бөлігінде аптап ыстық болады – ауа райы... 5 228 Просмотров

16:37 Про президентскую критику... 6 619 Просмотров

16:29 Министерство не запрещало показ мультфильма «Базз Лайтер» -... 13 848 Просмотров

16:15 Экология министрлігі киіктердің мекендеу ортасын зерттеуге... 5 200 Просмотров

15:48 Денсаулық сақтау министрлігі аборт жасатуға тыйым салу... 5 755 Просмотров

15:45 Елімізде коммуналдық қызмет тарифтері өзгереді... 5 257 Просмотров

15:41 Капремонт всех роддомов пообещала министр здравоохранения... 5 233 Просмотров

15:27 Благотворительный спортивный зал для детей открыли в... 5 153 Просмотров

15:00 Қазақстан шекарасы қандай жағдайда жабылады... 4 984 Просмотров

14:18 104 мың гектарға қант қызылшасы егілсе, ішкі нарықты 80... 5 223 Просмотров

13:41 Қаңтар оқиғасы кезінде қанша қару тәркіленді – ҰҚК есеп... 5 179 Просмотров

13:15 Алагузова - Нуртасу Адамбай: Богу не нужна твоя помощь... 14 006 Просмотров

13:14 Жауынгер бір жыл ішінде әскери техниканы ғана емес, қолына... 6 961 Просмотров

13:04 Тамызда өршиді: Денсаулық сақтау министрлігі коронавирус... 5 035 Просмотров

13:02 В отношении руководства ТОО «Казфосфат» начато досудебное... 5 256 Просмотров

12:59 Суицид в Казахстане: 96% случаев самоубийств совершаются... 5 507 Просмотров

12:51 Усовершенствовать военную организацию Казахстана поручил... 4 979 Просмотров

12:49 Закупать уголь заранее призывают казахстанцев... 5 017 Просмотров

12:45 Павлодарда кран жұмысшыны екінші қабаттан итеріп жіберді... 5 063 Просмотров

12:42 Президенттің сынынан кейін ұзаққа созылған жол жөндеу... 4 968 Просмотров

12:38 МӘМС шенеуніктердің жемсауытына айналған – Арман Бейсембаев... 5 198 Просмотров

12:32 Шоу-бизнес өкілдерінің ЛГБТ-ны насихаттайтын «Базз Лайтер»... 5 359 Просмотров





Опрос


«    Июль 2024    »
ПнВтСрЧтПтСбВс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031