«Өте жақсы оқушы синдромның» қауіптілігі қандай және оны шамадан тыс перфекционизмнен қалай қорғауға болады. Жақында үшінші тоқсан аяқталады, көптеген ата-аналар өздерінің үздік оқушыларының бағаларын айтып мақтана бастайды. «Бізде тоқсанда бірде-бір «төрт» жоқ!» «Ал менікі мектепті алтын медальмен бітірді!» деп мақтанышпен айтатындар бар. Сіз, әрине, кенеттен балаңыздың болашақ жүлдегерін көргіңіз келеді. «Летидор» психологпен тілдесіп, бұл аңсаған медальдың екінші жағы неде және «үздік оқушы синдромы» неліктен қауіпті екенін анықтады.
Лаура ханым эстетикалық тәрбие мектебінің меңгерушісі және нағыз озат оқушының , мектеп оқушылары арасындағы белгілі «Кангуренок» математикалық олимпиадасының жеңімпазының анасы.
«Менің балам тек үздік оқушы. Мен оның жетістігін мақтан тұтамын, бірақ оның дөңгелегі бар тиінге айналып, баға, білім, алтын медаль үшін шексіз жүгіргенін қаламаймын. Біз үнемі стресстің және жаман баға алудан қорқудың барлық кезеңдерінен өтеміз.
Менің барлық ата-аналарға жеке кеңесім - қолыңызды босатыңыз. «Әйнек арқылы» фильміндегі Қара патшайым айтқандай, бір орында тұру үшін мүмкіндігінше жылдам жүгіру керек, ал басқа жерге жету үшін екі есе жылдам жүгіру керек.
Осылайша жақсы бағаға ғана оқу деген шексіз ұмтылысқа айналады. Осының бәрін қалай болдырмауға болатынын анықтайық»
Неліктен оқушыда «үздік оқушы синдромы» дамиды
Бала өте жақсы баға алған кезде ата-ана мақтаныш пен қуаныш сезімін сезінеді. Бірақ тамаша академиялық көрсеткіштердің артында не болуы мүмкін? Бұл әрқашан білімге деген «қызықсыз» ұмтылыс пен ерекше таланттың болмауына әкелуі мүмкін. Кейбір жағдайларда бала перфекционизммен «ауырады» деп айтуға болады. Ал мұның минус белгісі бар өзіндік психологиялық себептері бар.
«Мен махаббатқа лайықпын!» Бала жақсы бағалар арқылы сүйіспеншілікке ие болуға тырысады: сіз неғұрлым жақсы оқысаңыз, соғұрлым сізді жақсы көреді. Ол ата-ананың сөзсіз сүйіспеншілігімен таныс емес болуы мүмкін.
«Мен бәрінде үздік болуым керек». Мүмкін, ата-анасы баланы жеңіліске үйретпеген шығар, сондықтан оқушыға «жеңімпаз болу» аман қалудың жалғыз сенімді жолы сияқты көрінеді.
«Ата-анамның көңілін қалдыруға құқығым жоқ». Анасы мақтан тұтады! Ал әкесі барлық туыстарына отбасында «болашақ жүлдегер» өсіп келе жатқанын айтып үлгерді.
Ата-ана өзін қалай ұстауы керек
«Өте жақсы оқушы синдромы» проблемасы баланың сенімсіздігінде жатыр, сондықтан оны осы жағынан шешу керек. Біз бала «бестік» көмегімен жасыратын өзін-өзі бағалаудың төмендігі туралы айтып отырмыз.
Егер бала тек белгілерге назар аударатын болса, онда ата-ана оның назарын аударып, бестік үшін емес, еңбекқорлығы үшін мақтауы керек.
Оқушыдан «Бүгін не алдыңыз?» деп сұрамаңыз, оның мектепте не істегенін, нені ұнатқанын немесе керісінше ұнатпағанын сұраңыз. Ата-ананың міндеті – нәтижеге – бағалауға бағыттау емес, баланың жеке басына үңіліп, оны оқудан басқа нәрселерге қызықтыру.
Маңызды тармақты жіберіп алмаңыз: білім үшін оқу мен баға үшін оқу арасындағы шекараны «сезіңіз». Баланың бағадан басқа басқа да ләззаттары мен қуаныштары болуы керек. Сондықтан сіз оны демалуға және ұпай жинаумен байланысты емес хоббиіне ынталандыруға үйретуіңіз керек.
Үздік оқушыларға көмек: оқушы не істей алуы керек
Сыныптың ең жақсы оқушысы қандай қиындықтарға тап болуы мүмкін? Оның оқу үлгеріміне тек қызғанышпен қарауға болады. Бірақ бәрі соншалықты қарапайым емес: соқыр бестікке ұмтылу баланы невроздарға апарып, оны өмірде шынымен маңызды нәрселерден алшақтатуы мүмкін.
Артықшылық беруді үйреніңіз
Маңыздыны ажырата алмау - бұл тікелей үздік оқушыларына тән ортақ мәселе. Олар бәрін бірден жасағысы келеді, сонымен бірге барлық нәрседе ең жақсы болғысы келеді, сондықтан шамадан тыс жүктеме оларды неврозға әкелуі мүмкін.
Егер сіздің балаңыз сізге «драма үйірмесі, фото үйірмесі, сонымен қатар ән айтатын » бар екенін айтса, бұған назар аударған жөн: бұл ата-ананың оған назар аударуы үшін сыртқы әлемге хабарлама болуы мүмкін. .
Аналар мен әкелер баланың хоббиімен бөлісуі керек: егер ол сурет салса, онымен бірге көрмелерге, мұражайларға барыңыз, бірге сурет салыңыз. Оның сізге бір нәрсе үйретуін сұраңыз. Егер бала спортпен шұғылданатын болса, онда сіз міндетті түрде онымен бірге жарыстарға баруыңыз керек және бұл жауапкершілікті күтушілер мен әжелерге артпаңыз.
Оның басымдықтарын анықтауға көмектесіңіз: ол үшін не маңызды және қызықты екенін сұраңыз - сурет салу немесе спорт, сурет салу немесе ән айту, фотоклуб немесе драма үйірмесі. Ересек адамға баламен оның қызығушылықтары туралы сөйлескеннен кейін, маңыздырақ нәрсені бөліп көрсету және оны дұрыс жолға бағыттау оңайырақ.
Үздік оқушыны жеңіліске де үйретіңіз
Егер сіздің балаңыз жеңілуді білмесе, онда ең қарапайым мәселе оны қатты алаңдатуы мүмкін. Мен емтиханды тапсыра алмадым, бақылауда немесе диктантта қате жібердім: нәтижесінде неврозға айналуы мүмкін стресс.
Жеңілуді жастайынан үйрету керек. Өзіңізді жоғалтуға дайындамаңыз, бірақ кейде бұл орын алатын жағдай екенін түсіндіріңіз
Жалған достық пен шынайы достықты ажырата білуге үйрету
Орта мектепте үздік оқушылар тағы бір қиындыққа тап болады – құрдастарымен қарым-қатынаста және достықта. Көбінесе үздіктер көшбасшы болады, бірақ бұл көшбасшылық оларға шынайы дос болуға мүмкіндік бермейді. Кез келген істе жетістікке жеткен мұндайлардың айналасында достары да, қызғаныштары да, арамзалары да көп болады.
Көбінесе үздіктермен достық мүлдем шынайы емес, ал іштей баланың өзі оның төмендігін түсінеді, бірақ ол жағдайды өзгерте алмайды. Оқушы үнемі өзінің беделін түзетуге тырысады және оның назарында болмай қалудан қорқады. Сондықтан баланы дұрыс достарды таңдауға және өзі шынымен бақытты және қызықты адамдармен ғана сөйлесуге үйрету өте маңызды.
Просмотров материала: 1 297